Noć muzeja uz izložbu Marijana Detonija

Središnji događaj ovogodišnje Noći muzeja u Križevcima je izložba grafičara, slikara i akademika Marijana Detonija, rodom Križevčanina. Radi se o izložbenoj priči o grafikama međuratnog razdoblja, socijalnoj empatiji te prizorima života i svakodnevice ljudi između dva svjetska rata.  

Muzej za umjetnost i obrt ovu je izložbu, koja je bila premijerno otvorena do 12. siječnja u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar, odlučio otvoriti 26. siječnja u sklopu ovogodišnje Noći muzeja upravo u rodnom gradu Marijana Detonija. Izložba koja nosi naziv „Marijan Detoni: Od skice do matrice“ jedinstvena je prilika i za upoznavanje križevačke javnosti s rasponima Detonijeva grafičkog stvaralaštva koji je na medij grafike nevjerojatnom tehnikom prenosio i dočarao atmosferu svakodnevice ljudi u jeku ekonomske krize kroz prizore, otpuštenih, gladnih i nezaposlenih, kao i prikaze putovanja i stradanja“, navodi križevački Muzej u pozivu na izložbu u subotu 26. siječnja u 19 sati u Likovnoj galeriji na Nemčićevom trgu.

Uz poznate linoreze iz jedne od njegovih najvažnijih grafičkih mapa hrvatske međuratne umjetnosti “Ljudi sa Seine” iz 1934. godine, prikazat će se i dosad rijetko viđena linorezna grafička mapa “Tračnice” čije su matrice nastale 1941. godine. Voditeljica projekta i autorica koncepta izložbe je dr. sc. Antonia Došen. Izložba je otvorena do 10. veljače.

Detoni je rođen 1905. godine u Križevcima, nakon završene Križevačke preparandije (učiteljske škole) diplomirao je na Umjetničkoj akademiji u Zagrebu. Prvu samostalnu izložbu imao je u rodnome gradu 1930. Bio je član grupe “Zemlja” i u tom razdoblju nastaje niz slika socijalne tematike koje se ubrajaju u antologijska djela hrvatskog angažiranog slikarstva. Bio je profesor na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i njen dekan. Marijan Detoni umro je 11. svibnja 1981. godine u Zagrebu, gdje je i pokopan. Na obiteljskoj kući u Križevcima podignuta je spomen-ploča, a jedna ulica u Križevcima nosi njegovo ime.

Vezano

Komentari su zatvoreni.