Svjetska povijest je triler i horor – stigla nova knjiga Tvrtka Jakovine

Stručno-znanstveni odjel: SVIJET BEZ KATARZE / Tvrtko Jakovina
Knjigom Svijet bez katarze Tvrtko Jakovina prosvjetiteljski podsjeća našu javnost da je svijet jedan. Putuje Jakovina od meksičkog Veracruza, preko Konga i Alžira, do Kašmira, vraća se u Latinsku Ameriku, u Honduras, Peru, na Kubu, ne može zaobići Europu i bavi se Masarykom, slobodnim zidarima, ali i Prvim svjetskim ratom, Oktobarskom revolucijom, Tršćanskom krizom, neizostavnom Njemačkom i Rusijom i, čak i kada se njome izravno ne bavi, u taj kontekst stavlja Hrvatsku. Pritom dokida autističnu, provincijalnu dihotomiju između ˝nas˝ i ˝bijelog svijeta˝.
U Svijetu bez katarze Tvrtka Jakovine Hrvatska je njegov dio kada Vlaho Bukovac boravi u Parizu, dok hrvatski vojnici ginu u Velikom ratu, kad Nixon posjećuje Zagreb 1970., ali i kada nalikuje na Angolu i Filipine, ili kada jedan ljekarnik iz Vrbovca prati cara Maksimilijana u Meksiko. Svjetska je povijest triler i horror u kojem se tjeskobe i nade smjenjuju u dugoj amplitudi, priča bez raspleta koja nam trajno uskraćuje katarzu. Možda je tako i bolje jer je povijesno iskustvo pokazalo da je svaka, pa i dobronamjerna težnja konačnom i spasonosnom raspletu završila tragično. Ostaje nam zato kvalitetna historiografija kakav je Jakovinin Svijet bez katarze jer je smiona spoznaja stvarnosti posljednja crta obrane ljudskog dostojanstva.


Beletristika: USIJAVANJE / Ivana Bodrožić
Zašto je poezija Ivane Bodrožić, kada se pojavi, uvijek slavlje u našoj maloj književnosti? Zato što svakom novom knjigom podiže ljestvicu kvalitete pjesničkog izričaja i privlači nove čitatelje. Usijavanje je zbirka koja nema veze s ljetom, ni s toplinom uopće, već sa stanjem u kojem se u jednom trenutku našao život – život žene. I ako bismo pokušali razumjeti uvjete koji dovode do tog usijavanja, shvatili bismo da je do njega došlo uslijed kočenja i zamrzavanja odnosa između svijeta i subjekta, koji nakon novog buđenja pokušava shvatiti suštinu tog paradoksalnog procesa. Iz takve pjesničke kontemplacije proizlazi poezija koja nas se tiče, poziva na suosjećanje, koju želimo čitati iznova i imati je blizu sebe, podsjećajući nas da ne možemo urazumiti život. Upravo zato u ovim pjesmama nema mjesta cinizmu, već spremnosti da život prigrlimo, da se smijemo, svađamo, tugujemo. Ivana Bodrožić bez zadrške piše o svojim strahovima i borbama baveći se temama ljubavi, seksualnosti i majčinstva, dajući ženi da postoji u svim mogućim dimenzijama.
Ona upravo jest ta točka usijavanja; svakodnevna, ali iznimna, uronjena u selidbe, popravke i majstore, sposobna držati uzde života u svojim rukama te svjesna tuđih, ali i vlastitih potreba.

Dječji odjel: NOĆ CRNOGA SUNCA / Krunoslav Mikulan
Četvero dobrih, ali neobičnih prijatelja, Nika, Morana, Sebastijan i Vatroslav, opet će upasti u tajnovite, napete, vratolomne, opasne, ali i izuzetno uzbudljive i zanimljive pustolovine. I u trećem dijelu ostvaren je sjajan sklad nacionalnoga i univerzalnoga, starine i suvremenosti. Riječ je o iznimnoj knjizi koja je privlačna mladim čitateljima, ali će obogatiti i njihovo poznavanje nematerijalnih vrijednosti kojima obiluje naša kulturna baština.


Stripovi: ALDOBRANDO / [scenarij] Gipi; [crtež Luigi] Critone
Znajući da nema nikakve šanse u borbi koja predstoji u areni, Aldobrandov otac povjerava svog sina
starom čarobnjaku, koji će ga zaštititi i obrazovati dok ne postane dovoljno odrastao da se uputi u bijeli svijet. Nakon nekoliko godina, poslije eksperimenta koji je pošao po zlu, čarobnjak šalje svog mladog štićenika da mu donese vučju travu, jedini spas za njegovo teško ozlijeđeno oko. Ali Aldobrando nikad nije kročio izvan kolibe…
U scenariju koji je nešto između Monicellijeve Brancaleoneove vojske i Cervantesova Don Quijotea, Gipi se vraća njemu dragim temama, kao što su teškoće na koje se nailazi prilikom napuštanja doma i odrastanja, suočavanja s vlastitim strahovima, nepravdama i boli svijeta, oslanjajući se pritom isključivo na vlastite snage. U neprijateljskom okruženju, gdje prevladavaju okrutnost, cinizam i ugnjetavanje, Aldobrando si kroči put pomoću lojalnosti i požrtvovnosti, nadahnut dubokim osjećajem za pravdu. Ne zna, međutim, ništa o preprekama koje će mu se ispriječiti na tom putu: ubojicama i brutalnim ratnicima, princezama i dvorskim damama, spletkama i intrigama na dvoru kralja Dviju Fontana. Naivni protagonist trijumfira snagom nevinosti, koja unatoč pretrpljenim patnjama ne gubi na svojoj odlučnosti i iskrenosti. Aldobrando, stjegonoša nevinosti, na svom putu otkriva ljubav. Ova intrigantna, ironična i dirljiva srednjovjekovna pustolovina, u čijem je središtu dječak koji otkriva svijet, zasigurno će pronaći put do srca čitatelja svih dobi.

Vezano

Komentari su zatvoreni.