U utorak 15. rujna 2009. u grkokatoličkoj katedrali Svete Trojice održan je koncert Vokalnog ansambla Antiphonus i lutnjista Srđana Berdovića. Koncert je, u sklopu obilježavanja Dana sv. Marka Križevčanina, organizirao križevački ogranak Matice hrvatske. Ansambl Antiphonus, koji pod ovim imenom djeluje od 2007. godine, specijalizirao se za izvođenje rane vokalne glazbe renesanse i baroka, iako uz taj repertoar povremeno izvode i skladbe suvremenih hrvatskih skladatelja. Umjetnički voditelj ansambla je maestro Tomislav Fačini.
Izborom repertoara, Antiphonus se pridružuje vrlo malom broju glazbenika koji rade na etabliranju rane glazbe u Hrvatskoj. Naime, s obzirom da u Hrvatskoj ne postoji studij niti škola za ranu glazbu, čija se izvedbena praksa uvelike razlikuje od glazbe kasnog 18. ili 19. stoljeća, za bavljenje ovom vrstom glazbe potreban je velik entuzijazam, ljubav, kao i dodatno znanje i učenje. Svojim nastupom u Križevcima, ansambl Antiphonus dokazao je kako posjeduje svaku od ovih kvaliteta.
Mladi pjevači ansambla vidljivo su uživali u ljepoti vrlo zahtjevne glazbe koju izvode, ali su uz to pokazali i veliko razumijevanje za njene posebnosti. U malom sastavu od dva pjevača po dionici, koji savršeno odgovara potrebama rane glazbe, vrlo je važna usklađenost i intonativna preciznost koju ovi pjevači posjeduju. No, i više od toga, pjevači su pokazali da su savladali način izražajnog pjevanja bez vibrata i tehniku ukrašavanja, u čemu je prednjačila sopranistica Monika Cerovčec, koja je nastupila i kao solist.
Etabliranje rane glazbe u Hrvatskoj nije jedini pionirski posao kojeg se ovaj ansambl prihvatio. Sudeći po Fačinijevom izboru repertoara, namjera je ansambla da izvedbama skladatelja koji su djelovali u Hrvatskoj ožive hrvatsku glazbenu renesansu i barok. Od devetorice autora na programu koncerta, čak petorica su djelovali u našoj zemlji, a njihova djela se i danas skrivaju po arhivima hrvatskih samostana i katedrala.
Lutnjist Srđan Berdović jedan je od članova ansambla i magistar gitare, pa se njegovo bavljenje lutnjom može također objasniti prethodno spomenutim entuzijazmom. Razlika u načinu sviranja između lutnje i gitare se ne očituje samo u puno većem broju žica, već i u čestom preludiranju i umijeću dodavanja ukrasa. Osim nekoliko vokalno-instrumentalnih djela, Berdović je na lutnji izveo i solo kompoziciju Luisa de Narváeza u kojoj je pokazao vlastitu vještinu sviranja.
Osim već spomenutih Srđana Berdovića i Monike Cerovčec, ostali članovi ansambla su Marta Lončar, Bosiljka Pavlović, Hrvoje Ivkošić, Matija Meić i križevačka profesorica glazbe Zlata Životić koja je svojim posredovanjem pomogla da se ovaj koncert ostvari.
Križevački koncert je završio dvama klasicima renesanse i ranog baroka, Lassom i Monteverdijem, nakon čega je oduševljena publika pozvala ansambl na bis. Nesvakidašnje kvalitetan koncert za križevačke kulturne prilike mogao bi se doživjeti i kao nenamjerna najava nadolazećeg koncerta Varaždinskih baroknih večeri u Križevcima.
Komentari su zatvoreni.