Koncerti Varaždinskih baroknih večeri koji se već petu godinu zaredom održavaju u grkokatoličkoj katedrali u Križevcima, mogli bi se slobodno nazvati najznačajnijim godišnjim glazbenim događajem za naš grad. Tradiciju da se jedan od koncerata s programa Baroknih večeri održi i u Križevcima, započeo je bivši ravnatelj festivala, maestro Vladimir Kranjčević, a radosna je vijest za kulturu našeg grada da se ta tradicija ni nakon promjene uprave festivala nije promijenila.
Karakteristično za renesansne i barokne instrumente je to da se isti instrument izrađivao u više veličina, od najdubljeg prema najvišem, a ansambli načinjeni od istih instrumenata u različitim registrima, zvani consort, bili su vrlo popularni. Slušatelji su tako ostali iznenađeni činjenicom da bas i kontrabas blok-flauta izgledom više podsjećaju na fagot nego na flautu. Članovi ansambla su pak ostali zapanjeni spoznajom da se u Hrvatskoj blok-flauta (ili uzdužna flauta) ne može učiti kao samostalan instrument. U Europi je to, naime, uobičajena pojava, jar je taj instrument u renesansi i baroku bio daleko popularniji od danas raširene poprečne flaute i bez njega se ne može zamisliti nijedna ozbiljnija izvedba rane glazbe.
Program kojim se kvartet predstavio na Baroknim večerima sastojao se od djela nizozemskih majstora polifoničara od kojih su mahom svi djelovali u Italiji, a jedan od njih, Pierre Courtois, i u Dubrovniku. Ta su djela uglavnom vedri i razigrani plesovi koji uz dodatak stilski prikladnih ukrasa mogu zazvučati vrlo briljantno ili čak oponašati cvrkut ptica. Publiku je ipak najviše oduševio prvi dodatak, djelo koje je za ansambli napisala jedna od članica, Saskia Coolen u kojem, osim duhovite glazbe, svirači izvode show s međusobnim otimanjem instrumenata. Pokret autentične izvedbe rane glazbe danas je vrlo raširen u Europi i u svijetu. Većina izvođača s Varaždinskih baroknih večeri pripadaju tom pokretu, šireći svijest o vrijednosti glazbe pisane prije 19. stoljeća i njenoj pravilnoj izvedbi. Iako prosječni slušatelj nije i ne može biti svjestan ogromnog truda koji je uložen u izvedbu rane glazbe, ono što dopire do svakoga je duh i energija kojom se ta glazba ona izvodi. Brisk kvartet tako je ljubav prema glazbi koju izvodi prenio do svakog slušatelja koji ju je htio prihvatiti i unio u našu sredinu nešto nesvakidašnje.
Komentari su zatvoreni.