U petak, 1. kolovoza u 21 sat, u sklopu Križevačkih ljetnih večeri, koncert je održala gitaristica Tamara Perc. Ova magistra gitare Križevčanima je, osim što je profesorica u glazbenoj školi, poznata i kao stalna organizatorica i animatorica glazbenog života u gradu. Iako ovo nije bio ni prvi ni zadnji Tamarin nastup u Križevcima, ipak ima nešto što ga izdvaja. Ovaj je koncert bio prvi glazbeni događaj na ovogodišnjim Križevačkim ljetnim večerima, koje se, u organizaciji Grada i Pučkog otvorenog učilišta, održavaju u atriju Likovne galerije. Tako je nakon dugo vremena ovaj prostor iskorišten za koncert klasične glazbe (sjećamo se sramotne pozornice na Nemčićevom trgu od prije tri godine). Konačno je, dakle, prepoznato da u gradu postoji interes, sudeći po izvrsnoj posjećenosti sinoćnjeg koncerta, za ovakva događanja i nadamo se da on neće ostati iznimka.
Sinoć su tako Križevčani imali priliku uživati u nečemu izuzetnom. Spoj prostora idealnog za ovakve događaje s izvrsnom glazbom nije nešto što se može redovito doživjeti u našem gradu. Da Križevčani nemaju naviku odlazaka na koncerte potvrđuje i činjenica da nisu naučili, naprimjer, ugasiti mobitele za vrijeme trajanja koncerta, no s obzirom na to koliko se rijetko ovakvi profesionalni koncerti održavaju u Križevcima, teško da im se može i zamjeriti.
Jedini nedostatak ovog otvorenog prostora je vrlo slaba akustičnost, pa je tako Tamara Perc morala nastupiti pred mikrofonom, što je šteta, jer ozvučenje akustičkog instrumenta uvijek znači smanjenje njegove intimnosti i neposrednosti. Osim toga, mikrofon jednako pojačava i stvari koje bi se trebale čuti, kao i one koje se ne bi. Ipak, možda je upravo zbog ozvučenja toliko došlo do izražaja bogatstvo boja kojima raspolaže i sama gitara i, naravno, Tamara, kao njen interpret.
Na samom početku koncerta, gospođa Melita Habdija iz Pučkog otvorenog učilišta pročitala je kratku biografiju Tamare Perc i navela njena dosadašnja postignuća i uspjehe: magisterij u Nizozemskoj, nastup na tribini Darko Lukić u Lisinskom i sl. Sama umjetnica se, pak, odlučila predstaviti domaćoj publici raznolikim i zanimljivim programom. Na programu su tako bila djela Mangore, Vassilieva, Piazzolle i Domeniconija, te jedan stavak kubanskog skladatelja Lea Browera kao dodatak. Iz tog bih programa izdvojila zanimljivu programsku kompoziciju Konstantina Vassilieva u tri stavka koji opisuju mistična šumska bića te kompoziciju koju je i sama izvođačica izdvojila, Koyunbabu Carla Domeniconija. Prije izvedbe ove skladbe, Tamara je pripremila publiku uvodom i objašnjenjem naslova i sadržaja kompozicije. Riječ je o naslovu turskog porijekla, a i sama je kompozicija bogata turskim glazbenim motivima.
Sama izvedba Tamare Perc bila je na očekivanoj razini i uz veliki emotivni angažman, što i publika uvijek najlakše prepoznaje. Kod Tamare je pri svakom nastupu vidljivo da je prenošenje sadržaja i poruke glazbe ono što joj je važno, a ne bravuroznost i isprazna virtuoznost, kao što je to često slučaj s akademskim muzičarima. Ipak, ne mogu se oteti dojmu da naš grad i njegovi stanovnici nisu dovoljno svjesni toga da imaju na raspolaganju ovakvu vrhunsku glazbenicu i da bi možda mogli bolje iskoristiti njenu volju, a i svih drugih domaćih glazbenika da nastupaju i pokrenu kulturna događanja u svom gradu.
Na kraju koncerta, gospođa Melita Habdija pozvala je nazočne na sljedeći koncert Križevačkih ljetnih večeri, nastup udaraljkaškog kvarteta Boomerang koji će se održati u utorak, 5. kolovoza, također u 21 sati u atriju galerije. Ne znamo je li ovo ujedno i zadnji koncert ovogodišnjih Ljetnih večeri, budući da uz sav trud nismo uspjeli pronaći nikakav program sveukupnih događanja. Oni koji nisu bili na sinoćnjem koncertu nisu samo propustili još jedan izvrstan nastup Tamare Perc, nego i vrhunski kulturni događaj, a na sljedeći (nakon koncerta Boomeranga) ne možemo znati koliko ćemo dugo opet morati čekati.
Komentari su zatvoreni.