Preksinoć je Klub kulture u Križevcima bio poprište koncerta za puhaći instrument bez piska i ventila, instrumenta izvorno korištenog u australskih Aboridžina – didgeridooa. Ovamo ga je na festival Culture Shock doveo Dubravko Lapaine, začetnik pokreta sviranja didgeridooa u Hrvatskoj. Sam na pozornici Kluba, Lapaine je progovorio kao nekoliko osoba, svirajući iz više cijevi – svojih didgeridooa, puštajući tonove egzotike i mistike koji kao da dolaze od down under, iz Australije.
Popularni Doodeaux u opuštenom je stanju križevačkoj publici bio voljan osim sviranja i pričom objasniti kako didgeridoo proizvodi ton potpuno različit od bilo kojeg drugog drvenog puhaćeg instrumenta.
Iako se zbog jednostavnog, gotovo grubog oblika, čini da je lako koristiti se njime, sviranje didgeridooa je više od puštanja zraka kroz cijev i zahtijeva posebne tehnike cirkularnog disanja, titranja usnama i ispuhivanja zraka iz ustiju.
Glazba iz cijevi ovisi i o vrsti i duljini instrumenta, kojih smo u petak čuli i vidjeli čak šest. Raspon tonova koje je samo jedan čovjek u stanju oblikovati ritmičkim izdasima zraka kroz usta impresivan je – didgeridoo može biti i tuba, i truba, i rog, ali i zamjena za ritam-mašinu, i sve to iz komada drveta koje su oblikovali termiti.
Stotinjak ljudi u Klubu već je na prvome osjetilo cirkus vjetra iz naziva koncerta, a do posljednje je kompozicije, izvedene na 5.5-metarskoj cijevi basovske snage primalo vibracije tonova koji su zvučali kao iz dubine duše.
Zapravo su dolazili iz kondicijski izuzetno spremnog i duhovno raspoloženog Lapainea, čije je umijeće muziciranja bilo poželjan dah ugodnog kulturnog šoka u sparnoj svibanjskoj večeri.
Komentari su zatvoreni.