Pored izložbe slika "Van Gogh, Mondrian i Haška slikarska škola", u Klovićevim dvorima u Zagrebu, Križevčani imaju jedinstvenu priliku pogledati najrelevantniju izložbu slika u našoj zemlji. Naglasio je to na jučerašnjem otvorenju retrospektivne izložbe radova Marijana Detonija ravnatelj Gradskog muzeja Zoran Homen.
Govoreći stručno o mjestu i značenju Marijana Detonija u hrvatskom slikarstvu likovni kritičar Marijan Špoljar je kazao kako "ovaj događaj dolazi sa zakašnjenjem, godinu poslije stotog slikareva rođendana", no kaže da to nije negativna odrednica jer je i sam Detonijev rad i stvaralaštvo tekao u svojevrsnom kašnjenju za vladajućim trendovima u umjetnosti, od kojih je preuzeo ono najbolje.
Desecima okupljenih Križevčana Homen je prenio pozdrave istaknutog kritičara Tonka Maroevića, autora predgovora kataloga izložbe te ravnatelja Moderne galerije Igora Zidića, a Dubravko Detoni, Marijanov nećak, prisjetio se razgovora sa stricem i umjetničkih rasprava o "glazbenoj grafici i zvuku boja".
Građani Križevaca do 7. svibnja mogu razgledati djela iz svih faza stvaralaštva ovog akademskog slikara rođenog u Križevcima 18. travnja 1905. godine – grafike te ulja i akvarele na platnu.
Tu su crteži iz poznate pariške mape "Ljudi sa Seine" iz 1934., slike nastale pod utjecajem likovne grupe "Zemlja", od kojih je najznačajnija "Sajam u Križevcima" iz 1930. godine, te slike s motivima iz partizanskog razdoblja, i konačno apstrakcije iz
sedamdesetih godina prošloga stoljeća.
Kako je naglasio Homen, "daje se na znanje da je poslije 76 godina i prve izložbe u Križevcima Detoni opet među svojim sugrađanima".
Komentari su zatvoreni.